من در یک کتابخانه عمومی کار می‌کنم
نوشته شده توسط : امین

معرفی کتاب

کتاب «من در یک کتابخانه عمومی کار میکنم» نوشته جینا شریدان  (نویسنده امریکایی) در تابستان 2014 در 160 صفحه توسط انتشارات Adams Media روانه بازار نشر شد. 

 

جینا شریدان مانند بسیاری از کتابداران با انتظار عصرهای آرام، پرسش‌های مرجع چالش برانگیز و رایحه کتاب‌های قدیمی به حوزه علوم کتابداری گام نهاد. یک اتفاق جالب در روزهای آغاز کاری‌اش، این جرقه را در ذهن شریدان ـ کتابدار تازه‌کار و تازه‌وارد در شهر کالیفرنیا ـ برانگیخت تا دریابد حرفه جدیدش پر از اتفاقات جالب و داستان‌های عجیب است.

وی تصمیم گرفت داستان‌ها و برخوردهای جالب با شخصیت‌های رنگارنگ در زندگی حرفه‌ای خود و اتفاقات روزمره کتابخانه را بنویسد و خیلی زود آن‌ها را در وبلاگش منتشر کرد. همان‌گونه که وی در مقدمه کتاب اشاره می‌کند کم‌کم کتابداران سراسر جهان نیز داستان‌هایشان را به اشتراک گذاشتند و واژه «من» در عنوان «من در یک کتابخانه عمومی کار می‌کنم» به سرعت به یک «من» جهانی تبدیل شد.

این کتاب زیبایی و ظرافت حرفه کتابداری را در تعامل روزمره با افراد مورد توجه قرار داده؛ و برخی از بهترین داستان‌ها و گفتگوهایی که یک کتابدار کتابخانه عمومی طی سالیان جمع‌آوری کرده، به تصویر کشیده است. به بیان شریدان این داستان‌ها خاطرات واقعی کتابداران سراسر دنیاست که مورد استقبال بسیاری از افراد حتی غیرکتابداران و افراد عادی قرار گرفت. به نظرم علاقه‌مندان به کتابخانه به ویژه کتابداران عزیز از داستان‌های کتاب و مرور خاطرات کتابداران سراسر دنیا لذت خواهند برد.
 نویسنده کتاب در اقدامی جالب و بدیع پیوندی دیگر میان حرفه کتابداری و این اثر برقرار کرده است. در طبقه‌بندی فصل‌های کتاب، از نظام آشنای کتابداران جهان، رده‌بندی دهدهی دیویی و سرعنوان‌های موضوعی استفاده شده است. کتاب در 12 فصل تدوین شده که رابطه آن با رده‌های دیویی در تصویر زیر مشخص شده است.

اینفوگرافی رده بندی و فصلهای کتاب

 





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: